Thursday, November 4, 2010

~~Teratak 6Q @ My Lovely Housemates~~


Deepavali Day.....hari ni cuti...so dengan makna kata lain aku tak bekerja....so..lepak kat umah jerlah...lepaih jer Subuh tadi ...aku mandi siap2..sebab dah janji nak antar noyu kat hentian duta...n nak breakfast sekali ngan jaja n tim sebelum dia berangkat balik ke kg.......

balik umah..aku on PC tgk gambar2 lama...tup2 aku terjumpa pic ni....teringat masa umah aku semua penuh ngan 6 org ni....cerianya.....A-Tim ,Ct, Jaja, Lija, Noyu n Haku...masa ni meraikan apa ntah..di Kenny Rogers Kl.Sentral( tak sedaplah KR kat sini..makanan sejuk..keh keh..sempat lagi mengutuk).tapi tu dulu...sekrang tggl..4 jer...

A-Tim, Jaja n Ct >>> ni de ikatan persaudaraan( 3 beradiklaaa..)...
Noyu >>>roomate aku....
Lija >>>roomate Jaja...

apa aku nak citer sebenornya nih???aku pun tak tau....tapi aku rasa rindu kemeriahan dulu....Lija dah pindah....sejak 01.10.2010.....Ct..dah duk Sarawak..coz jadi pendidik di sana....so tinggallah aku...A-Tim, Jaja n Noyu...

Pernah aku terfikir..bagaimanakah keadaan kami selepas semua berpisah nanti....tak dapat bayangkan aihh....tak mampu nak imagine...but one day ..kena terima hakikat..setiap pertemuan ada perpisahan....selagi ada masa bersama ni.....kita gunakan sebaik2nya...sebab ia akan jadi "Kenangan Terindah" dalam idup kita kelak...

Dalam hidup berkongsi....pasti ada kurang ada terlebih...ada suka ...ada terasa..ada terlepas cakap....bertahun2 kita lalui....semua kita tempuh dan harung bersama...menangis ketawa bersama..kita lebih mengenali perangai sesama kita berbanding kuarga kita sendiri kan??.kita tau apa kesukaan kita..kita tau apa yg kita tak suka..semua sebati...ibaratnya..kalu cubit peha kanan..peha kiri terasa...bila sorg takde..cam tak cukup korum lak......hebatnya hubungan ni....mungkin aku tak mampu luahkan...tapi dari lubuk hati aku.....Aku sangat sayang korunk semua...!!!...

.....tetiba rasa sebak lak di dada......aku memorikan semua dalam blog aku ni...satu ari nanti mana tau..mungkin ni jerlah yg tinggal utk kenang-kenangan kita....
maafkan aku jika selama ni bersama..aku banyak buat silap ngan korunk...tapi ..korunk semua adalah yg terhebat dalam hidup aku....dan seboleh2nya...aku tak mau kehilangan korunk...( syahdu lak plak...).....moga ukhuwah ini berpanjangan hingga ke akhir hayat...amin ya Rabbal Alamin......;)

No comments:

Post a Comment