Saturday, November 13, 2010

Bukit Jalil...ohh.Bukit Jalil


salam all....lama tak update blog..bukan malas update but takde stori mori nak citer..lagipun mood aku tarak nak menulis..so baik diam2 suda...
tapi semalam nya citer telah menarik aku tuk menaip hehehee...sebab ada moral of the story..huhu...

semalam aku ngan A-Tim nak gi anto adik dia..Jaja n Shakirin ke Bukit Jalil...nok gi Melaka coz nak amik kete Syakirin tuk bawa balik kg raya aji nanti..(baca lam satu nafas yer..keh keh keh)
nak dijadikan citer bas diorang kul 10mlm..so..A-Tim pun sound .."kul 8 yer kita gerak"...aku pun jwb "okay".tertanya2 lah di dalam hati pesal gi awal sangat..bas kan kul 10....so pada andaian aku mungkin takut jamm..fuhh...pas maghrib aku mandi solat n siap2...maka bergeraklah kami...
dalam 8.30mlm...dah sampai Putrajaya..jalan clear lah katakan...tapi nape Putrajaya??mesti korunk tertanya2 kan kan kan....kata nak gi Bukit Jalil...
kah kah kah......
memanglah sampai putrajaya...sebab dah terlajak.....( yg benornya sesat...kaber2..kata terlajak..keh keh keh)...
dengan penuh kesabaran...kami pun ikut jer signboard..cari higway Maju Express...
but apa yg terjadi???.....
selama sejam lebih kami berpusing2 tempat yg sama....
dah 9.30...masih tak jumpa2..jalan...owhhh...semua leh gelak2..leh wat lawak bodoh lagi...aku pun kata.."kalu tk.. jumpa balik jerlah..."....
dalam hati ingat nak kata gini..."terima kasih bawak aku jalan2 malam ni bersiar2...wakakkakakkaa...
..ntah apa2...nak gi bukit jalil jer..pun leh sesat...hahahhahaa
back to de story...akhirnya...lam 9.42mlm....nampak signboard kuala lumpur..Maju Express yes yes yes....dalam kepecutan 100km/jam..sampai kat Bukit Jalil tu lam 9.56...Jaja n Shakirin bergegas kuor takut kena tinggai bas....aku dan A-Tim standby dulu kot2lah diorang kena tggl bas..baliik bodo jerlah....then tut tut.. sms sampai... dorg dah selamat naik bas...hehehehe.....last minute....hahhaa....apa punya kejelah kitaorg malam tadi....dalam keletihan aku terlena sepanjang balik umah...

p/s; Moral of the story...nak gi mana2 tu konpmenkan jalan dulu...keh keh keh.. 2) kalu sesat ..rilex jer jgn gelabah....

No comments:

Post a Comment